Meer informatie

Om gebruik te maken van het Dynamisch aankoopsysteem (DAS) dient u een aanvraag te doen. Deze aanvraag bestaat uit verschillende stappen die hieronder zijn uitgeschreven.

Hoe werkt het?

  1. Bij interesse, neemt u contact op met de ServiceDesk van APS IT-diensten via info@apsitdiensten.nl. U ontvangt de deelnameverklaring met de voorwaarden.
  2. Vul de deelnameverklaring in en geef aan waarvoor u wilt aanbesteden. Ga vervolgens akkoord met de voorwaarden.
  3. APS IT-diensten stuurt een ontvangstbevestiging van de deelnameverklaring met doorverwijzing naar onze partner DASmakkelijk. 
  4. Vul het aanvraagformulier (met o.a. specificaties, eisen, prijsopzet etc) van APS IT-diensten voor de uitvraag in en lever dit aan bij APS IT-diensten via info@apsitdiensten.nl. Vanaf nu pakken de ServiceDesk van APS IT-diensten en DASmakkelijk het traject verder met u op.
  5. DASmakkelijk maakt, als dat nog niet beschikbaar is, een TenderNed account aan voor uw school of bestuur. De activatiecode voor het account wordt per post naar u verstuurd. Stuur deze code per e-mail naar info@dasmakkelijk.nl zodat het account geactiveerd kan worden. Als er al een Tenderned account is, dient DASmakkelijk te worden uitgenodigd om namens de organisatie te publiceren via info@dasmakkelijk.nl. Daarbij heeft DASmakkelijk de rol nodig van procesleider aanbesteden.
  6. DASmakkelijk stelt een publicatie in uw eigen TenderNed account op. In de publicatie wordt vermeld waar leveranciers de publicatie kunnen vinden. Hiervoor gebruiken ze het platform Negometrix. Binnen dit platform kunnen geïnteresseerde leveranciers zich aanmelden zodat ze in aanmerking komen voor alle uitvragen die binnen het DAS worden uitgezet. Heeft uw organisatie nog geen profiel in Negometrix? Dan dient u eerst een organisatieprofiel aan te maken. Vanaf dertig dagen na publicatie kunnen er uitvragen in het DAS uitgezet worden.
  7. Vanaf dat moment kunnen geïnteresseerde leveranciers zich inschrijven op de uitvraag van DAS. De offertetermijn voor leveranciers bedraagt minimaal 10 dagen.
  8. Als onderwijsorganisatie kunt u een vragenronde inbouwen. De offertetermijn van minimaal tien dagen gaat dan pas in na de publicaties van de laatste antwoorden. Het instellen van een vragenronde wordt aangeraden.
  9. De onderwijsorganisatie beoordeelt de inschrijvingen integraal. Dat wil zeggen dat de beoordelaars van de onderwijsorganisatie één oordeel vaststellen namens de organisatie.
  10. De als beste gerangschikte inschrijver krijgt de opdracht gegund. Andere inschrijvers ontvangen van DASmakkelijk op basis van de beoordeling van de onderwijsorganisatie een gemotiveerde afwijzing.
  11. Leveranciers hebben vijf dagen de kans om in bezwaar te gaan tegen de gunningsbeslissing. Nadat de standstill termijn is verlopen, wordt de overeenkomst direct buiten Negometrix om gesloten.

Vragen?

Heeft u interesse of wilt u meer informatie, neem dan contact op met onze ServiceDesk. Zij helpen u verder bij het in gang zetten van de aanbesteding. De ServiceDesk is elke werkdag bereikbaar via info@apsitdiensten.nl of 030-2856870.

Dummy
Dummy