Plannen en overzicht

Plannen met hulpmiddelen van Office 365

Op deze pagina vind je tips om gestructureerder te werken met de hulpmiddelen die toch al op je laptop staan. Hiermee creëer je tijdwinst!

To Do 

Microsoft To Do is dé plek waar je al je (persoonlijke) taken kunt verzamelen. To Do biedt een handig overzicht en importeert alle taken die je bijvoorbeeld via Outlook, Planner of OneNote aanmaakt. 

Ga voor meer informatie naar deze pagina of volg onze training Werkdruk verlagen met Outlook, OneNote, Planner en To-Do. In de onderstaande video neemt Sander Kats je alvast mee door de toepassingen van Microsoft 365 die je helpen je taken op een gestructureerde wijze te managen om zo de werkdruk te verlagen.

Planner 

Planner draait om taak georiënteerd samenwerken. Binnen de app kun je taken plannen en toewijzen aan jezelf of aan personen in je team. De taken die aan jou zijn toegewezen zie je ook terug in je To Do lijsten. Daarnaast kun je de voortgang van je teamleden volgen via een visueel dashboard en ontvang je via e-mail updates over nieuwe ontwikkelingen. Super handig! Elk plan dat gemaakt wordt, wordt automatisch gekoppeld aan een nieuwe Microsoft 365-groep, die privé of openbaar kan zijn. Wil je starten met Planner? Klik dan hier

Outlook en OneNote 

Ook in deze applicaties kun je gemakkelijk taken aanmaken en daarnaast kun je de agenda van Outlook inzetten om je werkzaamheden in te plannen. Op deze pagina leer je hoe je precies taken aanmaakt en zelfs herinneringen kunt instellen.

Ook handig

Kijk eens naar de optie om met Teams een ouderavond te organiseren. En wist je al dat je met Bookings eenvoudig 10-minutengesprekken kunt inplannen? Je vindt de instructie hier

Vragen of meer informatie?

Onze Servicedesk staat voor je klaar. We zijn elke werkdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur. 030 2856870 info@apsitdiensten.nl