Home

ICT’er in het onderwijs over Evidos

“Een enorme berg met toelaatbaarheidsverklaringen en ontwikkelingsperspectiefplannen die moesten worden ondertekend door zowel ouders als afdelingsdirecteuren zorgden voor veel handelingen, papier- en portokosten. Dit gaf voor Resonans Onderwijs de doorslag om te zoeken naar een oplossing voor digitaal ondertekenen.

Via een onderwijsinstelling waarmee we samenwerken hadden we al positieve verhalen gehoord over Evidos. Toen ze ons de mogelijkheden hadden gedemonstreerd en we vernamen dat Evidos via APS IT-diensten kon worden afgenomen waren we snel om. Met de basisvariant was het ook nog eens mogelijk om laag in te stappen.   

De implementatie ging vrij eenvoudig. Eigenlijk werkt Evidos intuïtief. Na het aanmaken van het account en het omzetten in eigen huisstijl konden we er direct mee aan de slag.

Alle gebruikers van Resonans Onderwijs zijn erg positief. Ze geven aan dat naast de verbetering van het ondertekenproces het ook veel veiliger is. Doordat alles nu is gedigitaliseerd raken medewerkers of ouders het niet kwijt en is het minder foutgevoelig. Bovendien scheelt het enorm veel aan portokosten en levert het een forse tijdswinst op.

Evidos heeft een Nederlandse klantenservice. Dit werkt heel fijn. We krijgen weleens specifieke vragen van ouders over bijvoorbeeld beveiliging. Hier krijgen we dan snel een goed antwoord op.

Omdat we zo tevreden zijn over deze digitalisatieslag denken we nu na om het gehele werkproces volgend jaar te gaan automatiseren. Hiervoor willen we dan wellicht gebruik gaan maken van Documizers wat naadloos aansluit op Evidos. "

Door Peter de Boer, staffunctionaris IT bij Resonans Onderwijs

Vragen of meer informatie?

Onze Servicedesk staat voor je klaar. We zijn elke werkdag bereikbaar tussen 8:30 en 17:00 uur.

030 2856 870 info@apsitdiensten.nl