Home

Veelgestelde vragen over de themacampagne en het themavoordeel

In 2022 willen we nóg beter inspelen op de behoeftes, uitdagingen en wensen van scholen en besturen. Daarom zijn we dit jaar gestart met themacampagnes voor onze ICT-thema’s in het (speciaal) basisonderwijs en de producten uit ons portfolio. Deze thema's zijn onder andere gebaseerd op de resultaten van het marktonderzoek vorig jaar.

Wat houdt een themacampagne precies in?

Tijdens een themacampagne informeren we je over een bepaald thema. Denk aan een actuele uitdaging of behoefte die speelt in het (speciaal) basisonderwijs. We geven tips over hoe je het thema het beste toepast in jouw onderwijsorganisatie. Blijf hiervoor op de hoogte via onze nieuwsbrief, website en social media.

Themavoordeel: product bestellen met een aantrekkelijk voordeel

Bestel je tijdens de themacampagne een product uit ons portfolio dat aansluit bij het thema? Dan ontvang je op geselecteerde licenties een aantrekkelijk themavoordeel. Denk aan korting of andere leuke extra’s.

Veelgestelde vragen

Via onze webwinkel zie je welke producten en licenties je met een speciaal themavoordeel kunt bestellen. Dit noemen we de campagnelicenties. Je plaatst de campagnelicentie net als gewoonlijk in het winkelmandje en sluit de overeenkomst af.
SharePoint: Ga in het SharePoint beheercentrum naar de Actieve sites (zorg dat je bent aangemeld met een beheerdersaccount). Je ziet hier alle Teams en SharePoint sites en de ruimte die deze in beslag nemen. Rechtsboven zie je de totale opslagruimte en hoeveel er momenteel wordt gebruikt.

Exchange: Ga naar het Exchange beheercentrum (zorg dat je bent aangemeld met een beheerdersaccount). In de tabel ‘Hoeveelheid gebruikte opslagruimte’ zie je direct hoeveel Exchange opslagruimte er momenteel wordt gebruikt. 

Dat is afhankelijk van welk thema er centraal staat in de desbetreffende campagne. Voor het thema back-up bestel je de producten tot en met 31 mei 2022. Voor het thema veilig mailen geldt het voordeel tot en met 31 juli 2022. Het verkregen voordeel geldt de gehele periode van de afgesloten overeenkomst.
Wanneer je het product bestelt, sluit je de overeenkomst direct af. De bestelling wordt verwerkt en daarna kun je het product in gebruik nemen.

 

Specifieke producten: meer bestellingen betekent meer voordeel

 

Wanneer meerdere scholen of besturen het product bestellen, kan de korting oplopen. Het extra voordeel kan ook bestaan uit andere zaken, zoals specifieke tarieven voor implementatie en ondersteuning. Deel de informatie dus vooral met al je onderwijscollega's. Want hoe meer bestellingen, des te meer voordeel iedereen ontvangt!
Na je bestelling ontvang je in dat geval nog geen factuur. Deze sturen we pas naar je op wanneer het precieze themavoordeel vaststaat. De overeenkomst staat in je dashboard daardoor nog niet op 'lopend'. Je kunt het product wel direct in gebruik nemen. Ontvang je wel van ons een factuur en is het collectieve themavoordeel behaald aan het einde van de themacampagne? Dan ontvang je deze korting met terugwerkende kracht.
Dan geldt alleen het minimale themavoordeel, ook is het mogelijk dat je geen korting ontvangt. De bestelling is nog steeds geplaatst en je kunt het aangeschafte product gewoon in gebruik nemen binnen jouw onderwijsinstelling.
Na afloop van de themacampagne bekijken we hoeveel bestellingen er zijn geplaatst. Zijn er genoeg bestellingen voor extra voordeel? Dan maken we dit precieze voordeel later bekend.