Werkdruk verlagen met Outlook, OneNote, Planner en To-Do

Merk jij dat je een hoge werkdruk ervaart, bijvoorbeeld door toenemende administratieve taken? Raak je het overzicht steeds meer kwijt en heb je het gevoel dat je minder productief bent? Volg deze training en leer hoe je met de hulpmiddelen van Office 365 (die toch al op je laptop staan!) meer structuur, rust en plezier krijgt in je werk.

  • Leer hoe je slimmer werkt met Outlook, OneNote, Planner en To Do
  • Krijg meer grip op je tijd en taken en verlaag je eigen werkdruk
  • Ervaar meer rust en plezier in je werk

Het doel van deze training

Na één dag weet jij hoe je het overzicht van je taken en verantwoordelijkheden weer terug krijgt! Je snapt hoe de programma’s Outlook, OneNote, Planner en To Do werken (ook in combinatie met elkaar) en bent in staat om hiermee mooie planningen, takenlijsten en notities te maken. Je hebt geen papieren notitieboek meer nodig en weet aantekeningen en taken altijd te vinden. Zo werk je productiever én zie je geen deadlines meer over het hoofd.

Het programma

De training begint om 9.00 uur en eindigt rond 17.00 uur. Tussen de middag is er even tijd om bij te komen onder het genot van een heerlijke lunch, die door ons wordt verzorgd.  

Je gaat aan de slag met tools die al op je laptop staan, namelijk: 

  • Outlook: het bekende mailprogramma waarin je ook je afspraken plant.
  • OneNote: een online notitieblok die je persoonlijk of in teamverband kan gebruiken.
  • Planner: een programma waarin je met een team projecten plant en taken afstemt.
  • To Do: je eigen to-dolijst waarin je alle taken uit Outlook of Planner en je afzonderlijke taken bijhoudt en afvinkt.

Expert Sander Kats geeft de training. Hij is zelf leerkracht geweest en weet daardoor precies hoe je meer structuur aanbrengt in je onderwijstaken. Sander laat de mogelijkheden van de hulpmiddelen zien en demonstreert hoe je deze in combinatie met elkaar gebruikt (bijvoorbeeld een e-mail uit Outlook als taak laten verschijnen in To Do). Je oefent er natuurlijk ook zelf mee. Hierdoor zul je zien hoe gemakkelijk het is en dat deze werkwijze je uiteindelijk veel tijd gaat besparen!

Voor wie is deze training?

Ben jij werkzaam in het onderwijs (bijvoorbeeld als leerkracht of administratief medewerker) en zoek je meer rust en plezier in het werk? Dan is deze training iets voor jou.

Je hebt geen voorkennis nodig. De training maakt gebruik van nuchter verstand en digitale vaardigheden in Office 365. Allemaal toegespitst op het vak van de leerkracht! 

Locatie van de training

Deze training vindt plaats op het kantoor van APS IT-diensten in Utrecht. Wil je de training liever samen met het team volgen op school of het bestuurskantoor? Dat kan! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Aantal deelnemers

Het minimale aantal deelnemers van deze training is zes personen. Wanneer er minder deelnemers zijn, wordt de training geannuleerd of verschoven. Je hoort dit dan op tijd van ons.

Administratief medewerkster Mirjam: ‘’Oh, zo veel te doen. Er is een collega uit mijn team uitgevallen, waardoor mijn to-dolijst steeds langer wordt. De meeste taken schrijf ik op in mijn notitieboekje, maar er komen ook veel verzoeken binnen via de mail of Teams. En ik maak vaak snelle aantekeningen op willekeurige documenten die op mijn bureau liggen. Ik ben het overzicht helemaal kwijt en zie taken en deadlines snel over het hoofd...''

Herken jij de situatie van Mirjam en zie jij soms ook door de bomen het bos niet meer? Dan is deze training iets voor jou!

Schrijf je nu in

In het kort

  • Volgende training 21 maart van 9.00 tot 17.00 uur
  • Duur van 9.00 tot 17.00 uur
  • Niveau Basis
  • Kosten € 250,00
Bekijk trainingsdata

Waar en wanneer kan ik deze training volgen?

Deze training geven we op verschillende momenten, de data vind je hiernaast. Ben je op zoek naar een training die meer op maat is voor je organisatie? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Datum en Locaties

21 maart 2023
van 9.00 tot 17.00 uur
Inschrijven