Leerkrachten over WizeNoze
Leerkrachten aan het woord over hun ervaringen met WizeNoze in de klas.
Sabien Bouwmeester, Docent Top Academie Deventer, groep 6, 7 en 8, Deventer
Google biedt een enorm aanbod, waaruit mijn leerlingen moeten kiezen en dat kunnen ze niet. Die verzanden erin en komen geen stap verder. Ze weten gewoon niet waar ze moeten beginnen. Ze hebben letterlijk last van een overload aan informatie. Ze zijn nog niet vaardig genoeg om te kijken of een website goed en betrouwbaar is. Je kunt de kinderen beter gericht sturen naar wat ze echt nodig hebben. Daar helpt Web for Classrooms bij.
Lanja Göttgens-Bosgraaf, leerkracht groep 5-6, Joseph Lokinschool, Ankeveen
De uitkomsten van de opdrachten van de leerlingen die met Web for Classrooms werkten, waren veel beter dan van de leerlingen die met Google werkten. Met behulp van Web for Classrooms waren de gemaakte opdrachten veel kindgerichter. Ook hadden deze leerlingen veel meer eigen teksten geschreven en konden ze wat ze hadden gelezen beter navertellen in hun eigen woorden dan de leerlingen die gebruik maakten van Google.
Ilse Otte, leerkracht groep 5, OBS de Peppelaer, Haarlem
Het kost mijn leerlingen soms wel veel tijd om iets te zoeken met Google. Daarbij is er veel te veel afleiding via Google. Daarom kaderen we het liever ook zelf in waar ze in kunnen zoeken. We bieden ze liever een paar goede webpagina’s aan, in plaats van dat ze zelf open gaan zoeken via Google. Met Web for Classrooms vinden we gemakkelijk zulke goede webpagina’s.