Home

Gebruikerservaring FileMaker

“Ons CRM, leerlingadministratie en facturatie waar we verschillende applicaties en Excellijsten voor gebruikten en daarnaast nog een hoop papierwerk zorgden voor behoorlijk wat administratieve lasten voor medewerkers binnen de Novae Popschool. Dit was de aanleiding om te kijken naar een oplossing die dit goed kan stroomlijnen.

We hadden al veel apps uitgeprobeerd maar die waren te generiek voor ons. Via een kennis werden we gewezen op Filemaker. Toen we ontdekten hoe makkelijk je in Filemaker een app kan bouwen om werkprocessen te structureren zijn we ons er verder in gaan verdiepen. We werden steeds weer verrast door de vele mogelijkheden en hoe flexibel het inzetbaar is. 

Met Filemaker konden we alle werkprocessen en de applicaties waarmee we werkten samenbrengen en digitaliseren in één app. Daarnaast kun je het ook koppelen aan andere programmeur van bijvoorbeeld Microsoft. We hebben het via Filemaker helemaal op maat kunnen inrichten zodat het perfect aansluit bij de wensen van onze organisatie. Hierdoor hebben we een enorme administratieve lastenverlichting en een uniforme veilige werkwijze kunnen realiseren. Het aantal administratieve medewerkers hebben we bovendien zelfs kunnen minimaliseren. Dit scheelt ons behoorlijk wat personeelskosten. Met Filemaker is het ook mogelijk om digitaal documenten te laten ondertekenen door bijvoorbeeld ouders. Dit is de laatste papierenactie die we nu gaan digitaliseren.

Alle gebruikers in onze organisatie zijn erg positief over Filemaker en zien de voordelen. Het werkt vrij eenvoudig en intuïtief. Na een korte uitleg konden ze er direct mee aan de slag. Filemaker neemt hun veel werk uit handen en hierdoor houden ze meer tijd over voor hun primaire taak, het lesgeven. En dat bevordert de werkvreugde!

Wij zien enorme voordelen voor het basis- en speciaal onderwijs om met Filemaker aan de slag te gaan. Zeker in deze tijd met personeelstekorten en hoge werkdruk kan Filemaker een uitkomst bieden. Je kan het helemaal personaliseren en bovendien kun je klein beginnen doordat de licentiekosten goed geregeld zijn via APS IT-diensten. We zijn zo enthousiast over de vele mogelijkheden dat we dit graag willen delen. Scholen die hier meer over willen weten en ondersteuning nodig hebben, kunnen met ons contact opnemen. " 

Door Collin Leijenaar directeur en Ruben van der Kooij ICT’er bij Novae Popschool

Vragen of meer informatie?

Onze Servicedesk staat voor je klaar. We zijn elke werkdag bereikbaar tussen 8:30 en 17:00 uur.

030 2856 870 info@apsitdiensten.nl