Licentieoverzicht

Adobe Sign

Met Adobe Acrobat Sign verzamel je eenvoudig digitale en rechtsgeldige handtekeningen binnen of buiten jouw school of bestuur.

  • Handige oplossing voor het zetten van elektronische handtekeningen
  • Via het dashboard zie je de precieze status van documenten
  • Werkt goed samen met Acrobat Pro

Waarom digitaal ondertekenen in het onderwijs?

Arbeidscontracten, toestemmingsformulieren, subsidieaanvragen: ze hebben allemaal een handtekening nodig. Maar wanneer je deze krabbels handmatig moet verzamelen via briefpost of een tekenboek, kost dat veel tijd en geld. Met een oplossing voor digitaal ondertekenen zetten medewerkers, bestuursleden of ouders digitale handtekeningen die net zo rechtsgeldig zijn inktkrabbels. Het is een laagdrempelige manier om binnen je school of bestuur bepaalde werkprocessen te automatiseren

Tegenwoordig zijn er verschillende oplossingen voor digitaal ondertekenen. Op deze pagina vertellen we je meer over Adobe Acrobat Sign. In het vergelijkingsdocument vergelijken we dit product met Evidos en FileMaker.

Digitaal ondertekenen met Adobe Acrobat Sign

Met Adobe Acrobat Sign ondertekenen medewerkers, ouders of anderen gemakkelijk (pdf)-documenten online met een rechtsgeldige handtekening. Hierdoor zal het ondertekenproces soepel, snel en eenvoudig verlopen. Daarnaast draag je met Adobe Acrobat Sign bij aan een duurzamere onderwijsinstelling.

Functionaliteiten van Adobe Acrobat Sign

  • Documenten voorbereiden: zet papieren, Word- of pdf-documenten gemakkelijk om in invulbare en ondertekenbare formulieren.
  • Ondertekenverzoeken versturen: verzend (gepersonaliseerde) documenten van maximaal 10 MB naar één of meerdere ontvangers, in willekeurige volgorde.
  • Documenten beoordelen en ondertekenen: laat ontvangers binnen een paar snelle klikken documenten beoordelen en elektronisch ondertekenen. Altijd, overal en op elk apparaat.
  • Documenten volgen en herinneringen instellen: volg de documentstatus, stuur herinneringen en ontvang een melding wanneer ontvangers tekenen.
  • Werken vanuit favoriete applicaties en apparaten: werk gemakkelijk vanaf het web of mobiel, of werk vanuit andere applicaties (zoals Microsoft Office 365).

De transacties beheer je via de Adobe Admin Console, die je kunt toewijzen aan gebruikers. Beschik je nog niet over een Admin Console? Dan vragen we er een aan. Geef bij je bestelling aan wie de beheerder is (naam en e-mailadres).

Acrobat Pro

Adobe Acrobat Sign werkt goed samen met Acrobat Pro. Een te ondertekenen document stuur je moeiteloos als pdf door vanuit Acrobat Pro naar Sign. Ook kun je Word- en Excel-documenten omzetten naar pdf met Acrobat Pro. Vervolgens stuur je deze door naar Sign om er een invulbaar document van te maken. 

Adobe Acrobat Sign als losstaande dienst geeft je de mogelijkheid om Word-documenten (voorzien van opmaak) en pdf's te versturen als een pdf-document. Heb je een licentie voor Acrobat Pro? Dan biedt de combinatie van Acrobat Pro en Sign de meeste functionaliteit. 

Waarom kiezen voor Adobe Acrobat Sign? 

Met deze oplossing van Adobe:

  • onderteken je documenten vanaf iedere locatie en elk apparaat;
  • hoeven ontvangers niks te downloaden of zich ergens aan te melden;
  • verzend je pdf's en onderteken je deze zonder de app te verlaten (met Acrobat Pro);
  • werk je aan een duurzamere school of stichting!

Het product werkt goed samen met:

  • Microsoft 365 (Adobe Acrobat Sign werkt erg goed met Word)
  • Google Workspace
  • Adobe Acrobat Pro

Meer informatie? 

Voor meer informatie over Adobe  Acrobat Sign neem je contact met ons op.


Je kunt de volgende producten bestellen: