Home

ICT’er in het onderwijs over Acronis

''Bij De Bolster staat al onze data op de SharePoint server. Daarbij maken we gebruik van een Hyper-V cluster. Met Hyper-V draai je eigenlijk meerdere virtuele servers op één hardware server. Die van ons staan in een cluster: we hebben een hardware computer met twee modules waar de virtuele servers op draaien. Mocht er eentje uitvallen, draait de server dus door op die andere.

Voor Hyper-V cluster hebben we een speciale back-up nodig. We maakten eerst gebruik van Exec (ook via APS IT-diensten), maar dat contract liep af. Acronis was gelukkig een fijn alternatief met een aantrekkelijk prijskaartje. Het is een van de weinige oplossingen om de Hyper-V cluster in één keer te back-uppen. Want niet elke oplossing is daar beschikbaar voor! En we merken ook dat Acronis een stuk gebruiksvriendelijker is dan Exec

 

We hebben de Hyper-V software helaas al twee keer moeten herstellen. Ook hebben we een ransomware-virus gehad. Gelukkig heeft de Servicedesk van Acronis ons toen goed geholpen. We hebben een speciaal contract afgesloten via APS waarbij we 24/7 beroep kunnen doen op de support. Misschien wat duurder, maar wel erg handig. Daarbij is de ondersteuning fijn; de mensen bij Acronis zijn technisch goed onderlegd. Binnenkort ga ik me ook eens verdiepen in de ‘controlecheck’, een handige functie voor als je bent getroffen door een ransomware-virus en er bestanden zijn versleuteld. Acronis controleert dan of er bestanden zijn aangepast.

 

Ik raad Acronis zeker aan bij andere scholen. Scholen die met Hyver-V werken, maar ook grotere scholen die bijvoorbeeld met Office 365 werken!''

 

Door Koen Stel, ICT-beheerder bij De Bolster

Vragen of meer informatie?

Onze Servicedesk staat voor je klaar. We zijn elke werkdag bereikbaar tussen 8:30 en 17:00 uur.

030 2856 870 info@apsitdiensten.nl