Home

ICT’er in het onderwijs over Acronis

''Bij De Bolster staat al onze data op de SharePoint server. Daarbij maken we gebruik van een Hyper-V cluster. Met Hyper-V draai je eigenlijk meerdere virtuele servers op één hardware server. Die van ons staan in een cluster: we hebben een hardware computer met twee modules waar de virtuele servers op draaien. Mocht er eentje uitvallen, draait de server dus door op die andere.

Voor Hyper-V cluster hebben we een speciale back-up nodig. We maakten eerst gebruik van Exec (ook via APS IT-diensten), maar dat contract liep af. Acronis was gelukkig een fijn alternatief met een aantrekkelijk prijskaartje. Het is een van de weinige oplossingen om de Hyper-V cluster in één keer te back-uppen. Want niet elke oplossing is daar beschikbaar voor! En we merken ook dat Acronis een stuk gebruiksvriendelijker is dan Exec

We hebben de Hyper-V software helaas al twee keer moeten herstellen. Ook hebben we een ransomware-virus gehad. Gelukkig heeft de Servicedesk van Acronis ons toen goed geholpen. We hebben een speciaal contract afgesloten via APS waarbij we 24/7 beroep kunnen doen op de support. Misschien wat duurder, maar wel erg handig. Daarbij is de ondersteuning fijn; de mensen bij Acronis zijn technisch goed onderlegd. Binnenkort ga ik me ook eens verdiepen in de ‘controlecheck’, een handige functie voor als je bent getroffen door een ransomware-virus en er bestanden zijn versleuteld. Acronis controleert dan of er bestanden zijn aangepast.

Ik raad Acronis zeker aan bij andere scholen. Scholen die met Hyver-V werken, maar ook grotere scholen die bijvoorbeeld met Office 365 werken!''

Door Koen Stel, ICT-beheerder bij De Bolster

Tip: lees ook de ervaringen van Stichting Veldvest met Acronis.

Vragen of meer informatie?

Onze Servicedesk staat voor je klaar. We zijn elke werkdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur. 030 2856870 info@apsitdiensten.nl