Wat is TOPdesk?
Veel scholen hebben moeite met het beheren van interne meldingen en de opvolging daarvan. Denk aan meldingen over kapotte apparaten, het instellen van wifi of een verstopt toilet. Met TOPdesk pak je dit gestructureerd aan. Deze software helpt om serviceprocessen (zoals ICT, HR of facilitair) eenvoudig in te richten en overzichtelijk te houden. Zo werken afdelingen beter samen en besparen zij tijd! En je andere collega’s? Die zullen het waarderen dat ze één aanspreekpunt hebben voor hun vragen.
Belangrijkste functionaliteiten van TOPdesk
- Self-Service Portal: een kennissysteem en serviceportaal in één. Medewerkers kunnen hierin zoeken naar antwoorden op hun vragen en nieuwe tickets aanmelden, wat leidt tot minder herhalende meldingen bij de servicedesk.
- Duidelijke rapporten en KPI’s: zie hoe je team het doet en waar verbeteringen mogelijk zijn. Met de Rapportmagiër creëer je in vijf makkelijke stappen rapporten.
- CMDB (Configuratiemanagement Database) en Assetmanagement: beheer je IT-middelen en configuratie-items zoals laptops, printers of software. Wijs deze assets toe aan gebruikers en koppel ze aan locaties of automatische acties.
- Samenwerking tussen afdelingen: TOPdesk maakt het mogelijk om met verschillende afdelingen van jouw schoolbestuur te werken in één tool, wat het makkelijker maakt om taken door te sturen en belangrijke kennis te delen.
Drie pakketten van TOPdesk
- Essential: bevat de Self-Service Portal om meldingen te beheren en vragen op te lossen. Daarnaast krijg je toegang tot dashboards, rapportages en de CMDB voor effectief assetmanagement.
- Engaged: biedt uitgebreidere functies om werkstromen te beheren zoals wijzigingsbeheer, probleembeheer, contract- en SLA-beheer, het beheren van leverancierscontracten, het versturen van enquêtes en het samenwerken met meerdere afdelingen aan wijzigingen.
- Excellent: de meest complete variant met extra mogelijkheden zoals projectmanagement, een webshop, live chat, een jaarlijkse health check en premium support (denk aan wijzigingen, problemen, projecten en tickets koppelen).
Na je aanvraag wordt samen met TOPdesk afgestemd welk pakket het beste bij jouw school(bestuur) past. Het TOPdesk-abonnement is altijd inclusief de software, hosting, updates en support.
Waarom kiezen voor TOPdesk?
Deze oplossing:
- is standaard en simpel: je school werkt met vaste processen en een overzichtelijk platform. Zo verloopt de dienstverlening sneller en consistenter.
- zorgt ervoor dat jouw collega’s minder tijd kwijt zijn aan het registreren van meldingen en meer tijd kunnen besteden aan het leveren van de best mogelijke service.
- biedt één centrale plek: servicemedewerkers zien direct wat er speelt en kunnen gericht actie ondernemen. Andere collega’s zullen het waarderen dat ze één aanspreekpunt hebben voor hun vragen.
- optimaliseert de samenwerking binnen en tussen afdelingen, zodat medewerkers zo goed mogelijk worden bediend.
Tip: lees ook hoe
de Onderwijsspecialisten met TOPdesk aanzienlijke stappen hebben gezet in het verbeteren van ICT-processen
TOPdesk is een uitstekend beveiligde SaaS-applicatie en is onder andere ISAE3000 en SOC Type II gecertificeerd. De oplossing werkt in de browser en dankzij de integraties en open AI te koppelen met onder andere:
- Microsoft 365 (bijvoorbeeld Intune, Teams, Entra ID en Power BI)
- Google Workspace
- AFAS
- Xelion
- en nog veel meer!