Trainingen en bijeenkomsten
25 september 2025

Tijd en geld besparen met digitaal ondertekenen

Met digitaal ondertekenen bespaart jouw school(bestuur) eenvoudig tijd, geld en moeite. Elektronische handtekeningen zijn bovendien een stuk veiliger dan handgeschreven krabbels. Maar hoe werkt digitaal ondertekenen precies en waarom is het zo eenvoudig? Dat ontdek je in dit webinar.

Ondertekenprocessen binnen scholen brengen best wat uitdagingen met zich mee. Denk maar aan ouders die toestemmingsformulieren moeten printen, invullen, scannen en terugsturen. Of aan directie- of bestuursleden die fysiek aanwezig moeten zijn om een krabbel onder een contract te zetten. En daarbij wil je graag dat alle handtekeningen ook administratief goed worden bijgehouden… 
 
Gelukkig kun je deze processen zonder al te veel werk automatiseren met een oplossing zoals Adobe Sign, ValidSign en Zivver. Zo verzamelen of zetten medewerkers, bestuursleden en ouders gemakkelijk online een rechtsgeldige handtekening. Het gebruik van zo’n oplossing draagt ook bij aan het normenkader IBP: alle ondertekende documenten worden beveiligd opgeslagen in één platform en zijn alleen toegankelijk voor geautoriseerde personen. 
 
Tijdens dit webinar geeft Maurits Knoppert (trainer en consultant bij APS IT-diensten) antwoord op de volgende vragen: 

  • Waarom is digitaal ondertekenen van belang in de huidige onderwijs ICT-omgevingen en communicatie? 

  • Hoe werkt digitaal ondertekenen en waarom is het zo eenvoudig om op deze manier rechtsgeldige handtekeningen te verzamelen? 

  • Hoe werken oplossingen zoals Adobe Sign, ValidSign en Zivver Digitaal Ondertekenen en waarin verschillen deze van elkaar? 

Disclaimer: de informatie in dit webinar is actueel tijdens het moment van opname. Aan de inhoud van de webinars kunnen geen rechten worden ontleend.

Meer informatie over dit onderwerp

Vragen of meer informatie?

Onze Servicedesk staat voor je klaar. We zijn elke werkdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur. 030 2856870 info@apsitdiensten.nl

Hulp nodig? Of wijzigingen doorgeven?

Handige linkjes

Bekijk je licenties, lees de veelgestelde vragen of ga naar de wijzigingsformulieren.

Heb je vragen?

Onze Servicedesk staat elke werkdag van 8.30 tot 17.00 uur voor je klaar en is bereikbaar via 030 - 285 68 70 of info@apsitdiensten.nl