Licentie

Adobe Acrobat Sign

Met Adobe Acrobat Sign verzamel je eenvoudig digitale en rechtsgeldige handtekeningen binnen of buiten jouw school of bestuur.

  • Handige oplossing voor het zetten van elektronische handtekeningen
  • Via het dashboard zie je de precieze status van documenten
  • Werkt goed samen met Acrobat Pro

Waarom digitaal ondertekenen in het onderwijs?

Arbeidscontracten, toestemmingsformulieren, subsidieaanvragen: ze hebben allemaal een handtekening nodig. Maar wanneer je deze krabbels handmatig moet verzamelen via briefpost of een tekenboek, kost dat veel tijd en geld. Met een oplossing voor digitaal ondertekenen zetten medewerkers, bestuursleden of ouders digitale handtekeningen die net zo rechtsgeldig zijn als inktkrabbels. Het is een laagdrempelige manier om binnen je school of bestuur bepaalde werkprocessen te automatiseren

Tegenwoordig zijn er verschillende oplossingen voor digitaal ondertekenen. Op deze pagina vertellen we je meer over Adobe Acrobat Sign. In het vergelijkingsdocument vergelijken we dit product met vergelijkbare oplossingen.

Digitaal ondertekenen met Adobe Acrobat Sign

Met Adobe Acrobat Sign ondertekenen medewerkers, ouders of anderen gemakkelijk (pdf)-documenten online met een rechtsgeldige handtekening. Hierdoor zal het ondertekenproces soepel, snel en eenvoudig verlopen. Daarnaast draag je met Adobe Acrobat Sign bij aan een duurzamere onderwijsinstelling.


Functionaliteiten van Adobe Acrobat Sign

  • Documenten voorbereiden: zet papieren, Word- of pdf-documenten gemakkelijk om in invulbare en ondertekenbare formulieren.
  • Ondertekenverzoeken versturen: verzend (gepersonaliseerde) documenten van maximaal 10 MB naar één of meerdere ontvangers, in willekeurige volgorde.
  • Documenten beoordelen en ondertekenen: laat ontvangers binnen een paar snelle klikken documenten beoordelen en elektronisch ondertekenen. Altijd, overal en op elk apparaat.
  • Documenten volgen en herinneringen instellen: volg de documentstatus, stuur herinneringen en ontvang een melding wanneer ontvangers tekenen.
  • Werken vanuit favoriete applicaties en apparaten: werk gemakkelijk vanaf het web of mobiel, of werk vanuit andere applicaties (zoals Microsoft).

Software via de Admin console

Nadat de overeenkomst is afgesloten, ontvang je via ons een uitnodiging voor de aanvraag van de Admin Console (indien je daarover nog niet beschikt). Dit is de beheerdersconsole. Nadat je de aanvraag hebt gedaan, dienen wij deze in bij Adobe. De console biedt de volgende voordelen:

  • De laatste versies van de software worden automatisch geüpdatet
  • Beheer gebruikers en krijg inzicht in wie wat gebruikt
  • Voeg eenvoudig gebruikers toe (handmatig, via Excel .CSV file, gebruikers synchronisatie, API)
  • Geef gebruikers een Enterprise ID op basis van eigen (school)domein

Acrobat Pro

Adobe Acrobat Sign werkt goed samen met Acrobat Pro. Een te ondertekenen document stuur je moeiteloos als pdf door vanuit Acrobat Pro naar Sign. Ook kun je Word- en Excel-documenten omzetten naar pdf met Acrobat Pro. Vervolgens stuur je deze door naar Sign om er een invulbaar document van te maken. 

Adobe Acrobat Sign als losstaande dienst geeft je de mogelijkheid om Word-documenten (voorzien van opmaak) en pdf's te versturen als een pdf-document. Heb je een licentie voor Acrobat Pro? Dan biedt de combinatie van Acrobat Pro en Sign de meeste functionaliteit. 

Waarom kiezen voor Adobe Acrobat Sign? 

Met deze oplossing van Adobe:

  • onderteken je documenten vanaf iedere locatie en elk apparaat;
  • hoeven ontvangers niks te downloaden of zich ergens aan te melden;
  • verzend je pdf's en onderteken je deze zonder de app te verlaten (met Acrobat Pro);
  • werk je aan een duurzamere school of stichting!

Het product werkt goed samen met:

  • Microsoft 365 (Adobe Acrobat Sign werkt erg goed met Word)
  • Google Workspace
  • Adobe Acrobat Pro

Inclusief Adobe Express

Bestel je de licentie voor Adobe Acrobat Sign? Dan krijg je ook gratis toegang tot Adobe Express! Je hoeft Adobe Express dan niet als 'los' product in onze webwinkel te bestellen.
 

Meer informatie

Ben je benieuwd naar de precieze mogelijkheden van de Adobe Acrobat Sign of wil je meer informatie over de licentie? Neem dan vooral contact met ons op via 030 - 2856870 of info@apsitdiensten.nl.

Veelgestelde vragen

Je kunt Adobe Acrobat Sign voor 30 dagen gratis uitproberen. Neem hiervoor contact met ons op via info@apsitdiensten.nl.
Adobe Acrobat Sign werkt op het web, mobiele apparaten, tablets en Windows- en macOS-computers.
Adobe Acrobat Sign neem je af via een transactiemodel.

Eén transactie kan maximaal 25 handtekeningen bevatten. Zo kun je bijvoorbeeld bij meerdere collega’s binnen je school of bestuur een handtekening ophalen. Dat geldt dan als één transactie. Of je kunt een handtekening ophalen bij twee ouders van een leerling. Ook dat geldt als één transactie.

De minimale bestelling van Acrobat Sign is altijd 200 transacties en transacties zijn maximaal 365 dagen geldig. Aan het einde van ieder licentiejaar worden de eventuele extra gebruikte transacties in rekening gebracht. Aan het begin van een nieuw licentiejaar start je met het werkelijke aantal transacties dat je in het jaar daarvoor gebruikt hebt, met een minimum van 200 transacties.

Een licentiejaar loopt van 1 juli t/m 30 juni. Sluit je een overeenkomst af halverwege een licentiejaar? Dan zijn de transacties nog een halfjaar geldig. Niet gebruikte transacties vervallen aan het einde van een licentiejaar.
Je sluit Adobe Acrobat Sign af voor de gehele looptijd van de huidige Adobe overeenkomst, die momenteel loopt t/m 30 juni 2027. Het eerste facturatiemoment vindt plaats op moment van afsluiten van de initiële overeenkomst, het tweede facturatiemoment aan het begin van het nieuwe licentiejaar. Heb je meer dan 200 transacties gebruikt in het voorgaande licentiejaar? Dan word je achteraf in juni gefactureerd voor de extra transacties. Bij aanvang van het nieuwe licentiejaar ontvang je ook een factuur voor het komend licentiejaar op basis van je werkelijke gebruik in het licentiejaar ervoor. Na de initiële bestelling van 200 transacties, zie je er hiervan 10 terug in de Admin Console.

Maar let op: je kunt onbeperkt transacties gebruiken. In het opvolgende kwartaal worden de resterende 190 transacties toegevoegd aan de Admin Console. Aan het begin van een licentiejaar start je met het werkelijke aantal transacties dat je in het jaar daarvoor gebruikt hebt, met een minimum van 200 transacties.
Acrobat Sign zet je in vanuit een werkproces dat ook andere applicaties binnen de school ‘raakt’. Dat stelt eisen aan een juiste inrichting. Vandaar dat we de aanschaf van licenties hebben gekoppeld aan een verplichte implementatie. Maken jullie momenteel al gebruik van Acrobat Sign? Dan geldt deze verplichting niet.
Het nieuwe contract gaat per 1 juli 2023 in. Rond deze datum komen de nieuwe licenties beschikbaar in je Admin Console en stel je deze beschikbaar aan gebruikers.
In de Admin Console vind je de tab Ondersteuning. Je kunt 24/7 gebruikmaken van deze Engelse-talige ondersteuning.