Tijdens de implementatie richt een SoyCloud-expert (van Immutec) de back-upomgeving veilig volgens jullie wensen in. Zo regelt Immutec de koppeling met jullie cloudomgeving en worden zaken zoals back-upfrequentie en retentieperiodes ingesteld.
De implementatie bestaat uit 9 stappen:
- Korte (video)call met de SoyCloud-accountmanager om doelen, scope en planning af te stemmen.
- Toegang regelen, benodigde rechten controleren en randvoorwaarden (tenant, domeinen, accounts) klaarzetten.
- Back-upomgeving veilig configureren: koppeling met de cloudomgeving, back-upjobs, frequentie, retentie en meldingen.
- Een volledige eerste back-up draaien van de gekozen data/werkloads.
- Valideren of de back-up compleet en herstelbaar is; steekproefsgewijze restore-tests.
- Bevindingen en optimalisaties bespreken; akkoord op inrichting en afspraken vastleggen.
- Overschakelen naar het dagelijkse incrementele schema en prestaties finetunen.
- Uitleg voor beheerders (how-to’s, restore-aanvragen), documentatie opleveren en overdracht.
- Operationeel beheer: monitoring, periodieke controles en restores op aanvraag via ticket of telefonisch.
Let op: je bestelt deze implementatie bij de SoyCloud-licentie (back-up voor
Microsoft 365 of
Google Workspace). Hebben jullie ook gekozen voor een back-up van Microsoft Entra ID? Daar is een
aparte implementatie voor nodig.