Microsoft Viva Topics
Stel kennis en informatie voor iedereen beschikbaar op één centrale plek.
- Breng informatie, kennis en mensen samen
- Meer betrokkenheid op de werkvloer
- Verkrijg kennis en informatie efficiënt
Stel kennis en informatie voor iedereen beschikbaar op één centrale plek.
Wist je dat medewerkers gemiddeld een uur per dag bezig zijn met informatie zoeken? Als de informatie vervolgens niet beschikbaar is, richten ze zich vaak tot een collega die er ook weer tijd in moet stoppen. Of ze zoeken het zelf opnieuw uit. Waarom zou je niet alle kennis en informatie voor iedereen eenvoudig beschikbaar willen stellen?
Met Microsoft Viva Topics maak je kennis beter vindbaar, waardoor het zoeken naar informatie voor iedereen veel efficiënter en leuker is. Microsoft Viva Topics zet informatie (geautomatiseerd) om in kennis en deze kennis wordt weer vanuit allerlei plekken samengebracht op één centrale plek. Dit kan zelfs informatie buiten jullie eigen Microsoft 365 omgeving zijn. Zo vinden medewerkers de juiste informatie veel sneller.
Microsoft Viva Topics zoekt op basis van Microsoft Graph naar alle informatie binnen je organisatie. Hiervan wordt een (SharePoint)pagina gemaakt die je publiceert. Wanneer nodig, kun je als beheerder ook zelf nog extra informatie en kennis toevoegen. Via rollen en rechten zien medewerkers alleen de informatie die voor hen is toegestaan.
Let op: de kennis uit ‘gesloten’ Teams of SharePoint bibliotheken komt niet beschikbaar in Microsoft Viva Topics. Op het gebied van kennisdeling is het dus niet altijd handig om informatie binnen gesloten omgevingen te houden.
De (basis)functionaliteit van Microsoft Viva Topics maakt nog geen onderdeel uit van je Microsoft 365 A3 licentie. Wil je zien waar je nu over beschikt en wat je precies krijgt wanneer je het product aanschaft? Bekijk dan dit overzicht (uitvouwen voor volledig overzicht).
Microsoft Viva heeft ook nog drie andere tools. Neem eens een kijkje bij Microsoft Viva Suite, waarmee je alle vier de producten in één keer afneemt.